Vanatorul de care R-35 |
|
Dupa dezastrul de la Stalingrad, a fost luata initiativa pentru modernizarea tancurilor R-35 existente in dotarea armatei romane, fie prin inlocuirea turelei originale cu cea a tancului sovietic T-26, fie prin inlocuirea tunului de 37 mm cu un tun anti-tanc sovietic de 45 mm sau Schneider calibrul 47 mm. In decembrie 1942 s-a decis inlocuirea tunului de 37 mm original cu tunul sovietic de 45 mm, recuperat de la tancurile BT-7 si T-26 de captura, iar proiectul a fost incredintat colonelului Constantin Ghiulai si capitanului Dumitru Hogea. Tunul a fost atasat intr-o extensie frontala a turelei, care continea mecanismul de recul, dar si asa spatiul interior era prea stramt pentru a permite montarea unei mitraliere ZB coaxiale. Mai mult, cartusele de 45 mm ocupau un spatiu de trei ori mai mare decat cele de 37 mm. Prototipul a fost finalizat la sfarsitul lunii februarie 1943, si dupa ce a fost testat in vara aceluiasi an, Comandamentul Trupelor Mecanizate a comandat conversia a 30 tancuri R-35. Tunurile de 45 mm au fost reconditionate la Arsenalul Armatei din Targoviste, in timp ce afetele au fost turnate la fabrica Concordia din Ploiesti. Procesul de conversie a celor 30 de tancuri R-35 a avut loc la Atelierele Leonida si a durat pana in iunie 1944. Vehiculele au primit denumirea "Vanatorul de care R-35 (transformat)" si au fost returnate Regimentului 2 care de lupta. In iulie 1944, Comandamentul Trupelor Mecanizate a ordonat conversia tancurilor R-35 ramase, dar evenimentele din 23 august au impiedicat indeplinirea acestei sarcini. Vanatoarele de care R-35 au participat alaturi de tancurile R-35 in campaniile din Cehoslovacia si Austria, pana la sfarsitul razboiului toate fiind pierdute.
Specificatii tehnice |
|
Echipaj | 2 |
Greutate | 11,7 t |
Dimensiuni |
Lungime | 4,02 m |
Latime | 1,85 m |
Inaltime | 2,05 m |
Garda la sol | 0,35 m |
Motor |
Tip | Renault, racire cu lichid |
Cilindri | 4 |
Putere | 82 CP / 2200 rpm |
Carburant | benzina |
Performante |
Viteza maxima pe sosea | 20 km/h |
Viteza maxima pe teren | 15 km/h |
Obstacole verticale | 0,5 m |
Santuri | 1,6 m |
Adancime vad | 0,6 m |
Panta maxima | 10° |
Autonomie pe sosea | 120 km |
Autonomie pe teren | 100 km |
Armament |
Principal | 1 tun 20K L/46 calibru 45 mm |
Camp de tragere vertical | de la -8° la +25° |
Camp de tragere orizontal | 360° |
Munitie | 35 proiectile |
Secundar | - |
Blindaj |
Blindaj | 14-40 mm |
|
|