Malaxa tip UE |
|
Din a doua jumatate a anului 1939 si pana in primele luni ale anului 1941, la uzina Malaxa (Rogifer) din Bucuresti au fost produse 126 senilete Malaxa tip UE, dintr-un numar planificat de 300 de bucati. Senileta Malaxa tip UE era versiunea sub licenta a seniletei Renault Chenillette d'Infanterie Type UE, si era destinata tractarii tunurilor antitanc Schneider din companiile antitanc, si transportului combustibilului si munitiei in cadrul regimentelor de cavalerie motorizate. Dupa invadarea Frantei de catre Germania productia a fost oprita, deoarece depindea de piese de import frantuzesti. In primii ani ai razboiului in est, un numar mare de senilete tip UE au fost fie capturate, fie distruse de sovietici, astfel ca in 1943 ultimele 50 de vehicule au fost retrase de pe front. 33 senilete au fost distribuite la diverse centre de instrucite, iar celelalte 17 au fost trimise la uzinele Rogifer pentru reparatii. In perioada ianuarie - martie 1944, seniletele aflate in fabrica au fost adaptate pentru a tracta tunurile antitanc germane de 50 mm, dupa care au fost distribuite diviziilor de pe frontul din Moldova. Majoritatea au fost capturate de sovietici in perioada de dupa 23 august.
Specificatii tehnice |
|
Echipaj | 2 |
Greutate | 2 t |
Greutate remorca | 740 kg |
Lungime | 2,85 m |
Latime | 1,80 m |
Inaltime | 1,26 m |
Garda la sol | 0,30 m |
Motor | Renault, 4 cilindri, racire cu apa |
Putere | 35 CP/2800 rpm |
Carburant | benzina |
Viteza maxima pe sosea | 30 km/h |
Viteza maxima pe teren | 20 km/h |
Obstacole verticale | 0,4 m |
Santuri | 1,22 m |
Adancime vad | 0,3 m |
Panta maxima | 22° |
Autonomie pe teren | 100 km |
Armament | - |
Blindaj | 7 mm |
Sarcina utila | 500 kg |
|
|